Γυμνάσιο Αρχανών
Αρχάνες  Τ.Θ. 3   70100
Τηλ.-fax: 2810-751808
email: mail@gym-archan.ira.sch.gr
Ηρακλείου Κρήτης

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ

ΣΧ. ΕΤΟΣ 2015-16, τμήμα Β2

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Σταύρος Κατσοπρινάκης

Στόχοι

  • Οι μαθητές να ανακαλύψουν το ρόλο του νερού (γλυκού και αλμυρού) στα σημερινά αδιέξοδα του πλανήτη μέσα από συγκεκριμένα πραγματικά παραδείγματα-σενάρια.
  • Οι μαθητές να εξετάσουν σε ποιο βαθμό το νερό (σε όλες τις μορφές του), το έδαφος, ο αέρας και οι ζωντανοί οργανισμοί αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο.

Πηγή για την Εργασία μας

Η ταινία ΗΟΜΕ (2009) του YannArthus-Bertrand (Ιαν Αρτύς-Μπερτράν)

Μεθοδολογία και Αποτελέσματα

Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και αρχικά κάθε ομάδα μελέτησε ένα διαφορετικό (και οπωσδήποτε μικρό) κομμάτι του θέματος μέσα από πραγματικά παραδείγματα-σενάρια.

Μετά οι ομάδες παρουσίασαν τα συμπεράσματά τους ώστε τελικά η ολομέλεια να αποκτήσει, όπως ελπίζουμε, μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του προβλήματος σήμερα.

Ομάδες Παραδείγματα-Σενάρια Η εργασία της ομάδας

Ομάδα 1:

Γεωργία Πιτσάκη, Κωνσταντίνα Τζαγκαράκη
Δημήτρης Χατζηαθανασίου, Χαράλαμπος Ψαρουδάκης

  • Τι είναι το απολιθωμένο νερό και αν αυτό αποτελεί μόνιμη λύση για τη γεωργία.
  • Τι συμβαίνει με τη ροή των ποταμών (Ιορδάνης, Κολοράντο) σήμερα;
Διαβάστε εδώ.

Ομάδα 2:

Μιχελάκη Μαριάννα, Πρωτογεράκη Ζήνα
Πυτικάκη Ιωάννα, Φραντζεσκάκη Χρυσοβαλάντη

  • Τι συμβαίνει με την αύξηση της στάθμης των ωκεανών; Το αλμυρό νερό είναι απειλή;
  • Ποια είναι η κατάσταση σήμερα στους πάγους της Γροιλανδίας που λιώνουν;
Διαβάστε εδώ.

Ομάδα 3:

Μοσχόβου Ειρήνη, Σκυβαλάκη Νεκταρία
Σκυβαλάκη Παναγιώτα, Τότα Αλμπόρα

  • Πολλά δάση καταστρέφονται (Βόρνεο, Αϊτή, Αμαζόνιος). Ποιος ο ρόλος του νερού στη περίπτωση αυτή;
  • Τα Ιμαλάια χάνουν τους μόνιμους πάγους.
    Πώς επηρεάζονται τα ποτάμια της περιοχής;
    Θα έχουμε μετανάστες του νερού;
Διαβάστε εδώ.

Ομάδα 4:

  • Υπήρχαν πάντα οι ωκεανοί;
    Πού βρέθηκε το αλάτι;
  • Στη Σιβηρία το νερό στο χώμα είναι μόνιμα παγωμένο. Αν όμως ο πλανήτης συνεχίσει να θερμαίνεται μπορεί να λιώσει.
    Τί κίνδυνος υπάρχει;
 

Ομάδα 5:

Έλενα Τζαγκαράκη, Ιωάννα Παχάκη
Φρόσω Μιχελάκη, Εβελίνα Σακκαδάκη

  • Πότε άρχισε η γεωργία και γιατί η γεωργία περιγράφεται ως επανάσταση;
  • Πώς άλλαξε η γεωργία με τη χρήση μηχανών και πώς σχετίζεται αυτό με το νερό; Μολύνθηκαν τα νερά από τη σύγχρονη γεωργία;
Διαβάστε εδώ.

Μερικά σχόλια για την ταινία

Το ΗΟΜΕ είναι μια γαλλική ταινία με οικολογικό περιεχόμενο που στοχεύει να μας ωθήσει σε δράση με βασικό μήνυμα: «Είναι πολύ αργά για να είμαστε απαισιόδοξοι». Είναι όμως κάτι περισσότερο από ένα ντοκιμαντέρ γιατί μέσα από κάθε πλάνο μας παρουσιάζει τη Γη όπως δεν την έχουμε ποτέ ξαναδεί.

Ωστόσο η ταινία αυτή έχει δεχτεί και δριμεία κριτική.

Ενδεικτικά παραθέτουμε τα παρακάτω:

 

Οι μαθητές του Β2 μαζί με τους συμμαθητές τους του Β1 πραγματοποίησαν στις 23/2/2016 εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Ιεράπετρας. Δείτε εδώ.

Copyright © 2014 Γυμνάσιο Αρχανών Ηρακλείου Κρήτης. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU